ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

رابطه عاطفی عمیق با همسر

رابطه عاطفی عمیق با همسر

رابطه عمیق با همسر

برخلاف جذابیت های جسمی، ایجاد جاذبه احساسی زمان زیادی می طلبد. اگر واقعاً می خواهید رابطه بلندمدتی را با شریک زندگی تان تجربه کنید، باید بسیار صبور باشید و در این راه تلاش زیادی به خرج دهید. در این مقاله با هم چند روش را مرور می کنیم تا بتوانید با همسرتان رابطه‌ی عمیقی ایجاد کنید. .

 برای همسرتان شخص قابل اعتمادی باشید

همه افراد به دنبال همسرهایی هستند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند. کسی که آن ها را به خاطر خودشان بخواهد، کسی که بتوانند به او ایمان داشته باشند. پس سعی کنید همیشه با همسرتان صادق بوده و اعتمادش را جلب نمایید. . لاقه مندی همسرتان را زیر سؤال نبرید سرگرمی ها و علاقه مندی های همسرتان ممکن است با سلیقه شما جور درنیایند و شما همان احساس را نسبت به آن فعالیت ها نداشته باشید. اما اگر قرار باشد به هم نزدیک شوید و رابطه صمیمی تری داشته باشید، باید فعالیت هایی را با یکدیگر انجام دهید. این مسئله کمک می کند یکدیگر را بهتر درک کنید و ابعاد دیگر فردی که دوست دارید را نیز به بینید. خودتان هم می توانید از قرار گرفتن در محیطی متفاوت لذت ببرید و دوستان جدیدی هم پیدا کنید. . سبک بیان احساسی همسرتان را بشناسید

شیوه بیان احساسات در زنان و مردان کاملاً متفاوت است.

خانم ها معمولاً احساسات خود را در قالب واژگان بروز می دهند، در حالی که مردها ترجیح میدهند سکوت کنند و البته گریه هم نکنند.

 در بیان عشق هم همین تفاوت وجود دارد.

 عدم درک این تفاوت ها میتواند منجر به ناامیدی گردد و مانع برآورده شدن انتظارات همسران از یکدیگر شود. زمان خود را با همسرتان بگذرانید و ببینید چه چیزهایی او را خوشحال میکند و چه مسائلی پریشانی او را به دنبال دارد. بدین ترتیب درک متقابل میان شما افزایش می یابد و میزان سؤتفاهم ها به حداقل می رسد.

. از به کارگیری تدابیر منفی اجتناب کنید

 هیچکس از فرد ناامید خوشش نمی آید. شرایطی را فراهم نسازید که همسرتان در برابرتان بایستد. در مورد مسائلی که میدانید به هر حال تغییری در آن ها ایجاد نمی کند، از او انتقاد نکنید. از آنجایی که شما می خواهید رابط های احساسی ایجاد و آن را تقویت کنید، باید صبور باشید.برای ایجاد حس اعتماد، بسیار مهم است که خود شما تا حد امکان برخورد معقولی داشته باشید و مشکلات را با ملایمت و با نهایت صبر مدیریت نمایید

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

تاثیر وابسته شدن در نامزدی

تاثیر وابسته شدن در نامزدی

عواقب وابستگی در دوران نامزدی

وابستگی درد وران نامزدی گاهی وقتها مخرب می باشد،وابسته شدن در دوران نامزدی

این وضع اوج شدت اتصال عاطفی است که حتی می تواند مخرب باشد چون پیامد منفی که با خود به همراه دارد کنترل کردن و انجام رفتارهای وسواسی است که ممکن است در طرف مقابل حس اسارت و عدم استقلال بوجود آید و چون نیاز به آزادی یکی از نیازهای اساسی است خصوصا در دوران نامزدی که هنوز برای فرد مرز وجود دارد و زندگی مشترک را شروع نکرده اند، لازم است به فضاهای شخصی هم مثل عادات و زمانهایی که هر فرد برای خود درنظر دارد احترام گذاشته شود و تلاش کنند تا بتوانند در این دوران، اعتماد بیشتر یکدیگر را جلب نمایند و با خلق و خوی هم بیشتر آشنا شوند.


وی در ادامه بیان کرد: بنابراین بهتر است به جای وابستگی در این دوران، افراد دلبسته هم شوند. دلبستگی یعنی فردی را که با او در ارتباط هستیم دوست داشته و احساس وحدت و یگانگی می کنیم. واژه همسر هم همین یکی شدن را به یاد ما می آورد یعنی تجربه لذت، شادمانی و سعادتی که به سوی آرامش است و در این حالت دلبستگی است که بودن یا نبودن فرد در کنار ما، احساس بسیار خوب یا بسیار بد را به وجود نمی آورد، بلکه باعث حس رضایت و سرخوشی می شود یعنی با نبودن و عدم حضور فیزیکی هنوز احساس رضایت و خشنودی وجود دارد. در حقیقت دلبستگی، پیوند عاطفی دقیق با افراد خاصی است که هر فرد در زندگی تجربه کرده و تعامل دارد و اینچنین از فشارها و استرس های موقتی دور می ماند.


پور فرخ در پایان این برنامه رادیویی اظهارکرد: از آنجایی که تا قبل از ازدواج، والدین تنها ابژه ها و منابع دلبستگی فرد هستند؛ بعد از ازدواج، همسر تنها منبع اصلی دلبستگی بوده و می بایست بلوغ عاطفی و گسستن از والدین صورت پذیرد با توجه به اینکه دختر و پسر اکنون نقش پررنگ تر همسر را در کنار نقش فرزند ایفا می نمایند و خانواده شکل جدیدی به خود گرفته است.

از دیدگاه روانکاوی، عامل اصلی وابستگی بیش از حد در دوران کودکی تا قبل از دو سالگی یا اصطلاحاً مرحله دهانی بوده و اگر کودک به اندازه طبیعی از محبت و نوازش ابژه یا والدین برخوردار بوده باشد و عشق کافی دریافت کرده باشد اعتماد کردن صحیح و به جا را یاد گرفته و به دام وابستگی نمی افتد.ولی اگر بیش از حد مورد توجه والدین قرار گرفته باشد یا طرد شده باشد ممکن است دچار وابستگی بیمارگون شود

مقاله از : دکتر مینا پورفرخ، روان شناس

منبع: پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود